رفتن به محتوای اصلی
۱۶ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

ثبات مدیریت، عامل موفقیت مدیریت شهری قم است

مطلب بدون عنوان 3628
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت شهر قم، ثبات مدیریت شهری است، گفت: اینکه یک شهردار سه دوره متوالی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب می‌شود نشان از توانمندی و کارآمدی شهردار قم است.
محرری با بیان اینکه ۴۰ درصد رشد عوارض را برای سال آینده داریم، گفت: با توجه به اینکه تعرفه اعلام شده از سوی وزارت کشور ۴۵ درصد بوده است ما در راستای حمایت از اقشار ضعیف ۵ درصد آن را کاهش دادیم.

به گزارش شهرنیوز، محسن محرری امروز دوشنبه در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۷ پروژه شهرداری قم با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در این ایام باید یاد و خاطره شهدای بزرگ اسلام و رهبر انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

وی افزود: به برکت خون این شهدا انقلاب اسلامی با اقتدار به مسیر خود ادامه داده و مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی هستیم، مطرح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان و مدیران است.

محرری با بیان اینکه مدیریت شهری مهم‌ترین نهاد خدمت‌رسان است، عنوان کرد: این مجموعه تاکید بسیاری به امیدآفرینی دارد چراکه خدمات شهرداری تأثیر بسیاری در افزایش امید در جامعه و مشارکت در انتخابات دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری قم دستاوردهای بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: این دستاوردها در میدان عمل و سطح جامعه به خوبی قابل مشاهده است.

تقویت رویکرد فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم در شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری و سازمان‌های تابعه بوده است، تصریح کرد: تقویت رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیز که مورد تاکید علما و ائمه جمعه بوده، مدنظر قرار گرفته است.

محرری با اشاره به اینکه حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری میان مردم مورد توجه است، یادآور شد: به مناسبت‌های مختلف اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری در مساجد حاضر شده و از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بحث تقویت ردیف‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دستورکار قرار دارد، افزود: این رویکرد میان مسئولان و مدیران استانی، علما و مراجع و اعضای شورای اسلامی شهر قم یک دغدغه بوده است.

افزایش سهم فرهنگ در بودجه

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در دستگاه‌های اجرایی سهم فرهنگی ۳ درصد بودجه است، بیان کرد: در شهرداری بودجه فرهنگی را معادل هفت درصد و دوبرابر شاخص اصلی قرار داده‌ایم.

محرری با بیان اینکه ۴۰ درصد رشد عوارض را برای سال آینده داریم، گفت: با توجه به اینکه تعرفه اعلام شده از سوی وزارت کشور ۴۵ درصد بوده است ما در راستای حمایت از اقشار ضعیف ۵ درصد آن را کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم برای سال آینده ۱۰۲ میلیارد تومان یارانه اتوبوس‌رانی پرداخت خواهد کرد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که افزایش قیمت بلیط را نداشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مدیریت شهری دارای یک نگاه آینده‌نگر است، مطرح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که همواره پروژه‌های مهم شهری در قم آغاز شود.

محرری با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت شهر قم، ثبات مدیریت شهری بوده است، عنوان کرد: اینکه یک شهردار سه دوره متوالی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب می‌شود نشان توانمندی و کارآمدی شهردار قم است.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/KfPk4